Artikelen

Leesmotivatie in meertalige klas

Over het inzetten van thuistalen om leesmotivatie te vergroten

Phaedra Wouters

Phaedra Wouters - 23 jaar - Leerkracht vierde leerjaar in Stedelijke basischool De Gele Ballon te Antwerpen - In 2019 dee ik mijn praktijkonderzoek naar de leesmotivatie in een meertalige klas, dit onder begeleiding van mijn toenmalige lector Iris Vansteelandt. 

In mijn laatste jaar binnen de lerarenopleiding op de Hogeschool te Antwerpen, voerde ik een afstudeeronderzoek uit naar de impact van het inzetten van thuistalen om leesmotivatie bij kinderen van de lagere school te vergroten. Na een relatief beknopt theoretisch onderzoek ging ik met de derde graad van Stedelijke Basisschool De Gele Ballon aan de slag met een leerlinggestuurd project om de theorie in praktijk uit te testen.

 

 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Dit is een premium artikel, om dit hele artikel te lezen dient u ingelogd te zijn.
Heeft u nog geen abonnement bekijk onze abonnementen via onderstaande knop